Je možné být převzdělán? Proč a jak diverzifikovat vysoké školy.

Zdroj: Michal Stehlík | Původní článek | Všechny komentáře

Čím více se vysoké školství zaměřuje na promyšlenější (diverzifikovanější) přísun informací pro své studenty, tím více vypouští na trh práce nepoužitelných diverzantů.


Dobrý den, pane děkane. V závěrečné části textu nenápadně předkládáte váš sarkastický názor na poměry ve vysokém školství. Možná jste chtěl jen zavtipkovat, možná si skutečně povzdechnout a ulevit. Vezmu vás za slovo.
Vzdělanostní, odborné… dva odlišné typy balíků vědomostí, nicméně určené pro koho? Na 400 knihomolů v paralelce připadají řekněme 2 renesanční posluchači, schopni mimořádně pronikavého, nezávislého analytického myšlení a tvůrčího zacházení s nabytými vědomostmi. Takováto diverzifikace vysokého školství je zdaleka nejblíž realitě, podle nadprodukce knihomolů a jejich schopnosti vyvolávat dojem vzdělanosti lze hodnotit efektivitu práce pedagogů.

Můj pohled na věc? Při obrábění lidské duše vznikají zmetky stejně jako v továrně na soustruhu, knihomol = zmetek (špatný materiál), knihomola lze dodělat, protlačit výstupní kontrolou, vybavit diplomem a podstrčit do společnosti. A čekat, kde to začne skřípat, kde se to podělá… :)

ID

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.