Retrománie: Opravdu bychom si přáli návrat do úžasné minulosti?

Zdroj: Jana MáchalováPůvodní článek | Všechny komentáře

Sympatický článek, retro je odolné proti nákazám duchovně prázdnými moder­ními trendy, které často kopírují minulost, aniž by to samy tušily :)


Design ani retro zřejmě nemají mít žádný vnitřní smysl, obsah, který by unavil jako zbytečný přívažek, mají působit prvoplánově. Současný reklamní průmysl do značné míry podsouvá každému výrobku, každému stylu anebo trendu nějakou přidanou legendu, hromadu žvástů, které jsou navíc, jsou zbytečné… namísto jednoduchého, přirozeného dojmu, legendy vnucují komplikované dojmy a unavují lidské smysly, někdo si přeje, abychom nereagovali přirozeně, abychom předem věděli, proč budeme mít radost, legenda začíná být důležitější než samotný artefakt. Lidé nejsou hloupí a zatěžování balastem se podvědomě brání, touží po jednoduchých dojmech bez návodu, touží po dojmech, které způsobí obyčejné smyslné potěšení, což design i retro samy o sobě nabízet mohou.

Ty věci z minulosti a ty věci z budoucnosti nejsou prošpikované falešným marketingem, stojí samy o sobě jako artefakty, jejich vnímání nelze pokřivit reklamním průmyslem za účelem bezprostředního zisku, takové věci lze milovat, lze si k nim najít upřímný vztah.

Reklama je správná věc, pár přes hubu by zasloužili lidé, kteří to s reklamou začali přehánět a používat ji jako nástroj k vymývání mozků, trestuhodné je zneužívání reklamního průmyslu koňskými handlíři, pro které nemají duchovní hodnoty cenu ani jednoho šekelu.

ID

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.